divendres, 4 d’abril del 2014

Quins pares entren a l'escola i quins es queden a la porta? Diferents tipus de família, diferents tipus de participació

Famílies amb veu ens convida, el proper dimarts, 8 d'abril, a les 18,30 h al Palau Macaya de l'Obra Social "La Caixa", la Fundació Jaume Bofill i "Famílies amb veu" a debatre sobre per què unes famílies participen a l'escola i d'altres no, i què pot fer l'escola per promoure una major participació

Presentaran l'informe Com participen mares i pares a l'escola? Diversitat familiar i d'implicació en educació, que explora la participació de la majoria silenciosa de famílies a partir d'una enquesta a 1.500 mares i pares de tota Catalunya.

Si voleu més informació, cliqueu aquí.


Si els centres tenen la clau d'entrada de les escoles, quins dispositius s'estan mobilitzant per fomentar una participació activa i coresponsable? S'està oferint la clau de la porta d'entrada a les famílies o tot queda en bones intencions? Si hi ha una gran diversitat de famílies, per què unes tenen més facilitat per a involucrar-se a l'organització escolar i d'altres no s'hi sentin convidades? Hi ha condicionants interns de la participació, relacionats amb l'estructura familiar, el nivell d'estudis, la classe social o l'origen dels pares? Qui mana a l'escola? Què entenem per participar?
A l'Aula us presentarem l'informe "Com participen mares i pares a l'escola? Diversitat familiar i d'implicació en educació", el tercer del projecte "Famílies amb veu", amb el que es tanca la seqüència de la recerca al voltant de la participació de les famílies a l'escola. Aquest Informe breu explora la participació de la "majoria silenciosa" de famílies a partir d'una enquesta representativa a 1.500 mares i pares de tota Catalunya.
Les dades de participació mostren elevades taxes d'afiliació a l'AMPA, i la presència majoritària a l'escola de les famílies per a rebre informació i per assistir a actes culturals o lúdics on participen els fills. A partir d'aquest nivell bàsic de presència a l'escola, trobem una davallada en els estadis que requereixen una major col·laboració. Els pares van a l'escola i majoritàriament s'impliquen amb l'educació dels fills: compleixen amb els seus deures parentals. Però a més hi ha un nodrit grup de famílies que va més enllà i voluntàriament "s'arremanga" i contribueix substancialment a la millora educativa de la seva escola i de retruc del sistema educatiu. D'entrada són dades alentidores que marcarien una tendència favorable a una major implicació si les condicions són favorables.
- See more at: http://www.familiesambveu.cat/us-convidem-laula-debat-quins-pares-entren-lescola-i-quins-es-queden-la-porta%3F-diferents-tipus-de#sthash.r0h6GyTa.dpuf
Si els centres tenen la clau d'entrada de les escoles, quins dispositius s'estan mobilitzant per fomentar una participació activa i coresponsable? S'està oferint la clau de la porta d'entrada a les famílies o tot queda en bones intencions? Si hi ha una gran diversitat de famílies, per què unes tenen més facilitat per a involucrar-se a l'organització escolar i d'altres no s'hi sentin convidades? Hi ha condicionants interns de la participació, relacionats amb l'estructura familiar, el nivell d'estudis, la classe social o l'origen dels pares? Qui mana a l'escola? Què entenem per participar?
A l'Aula us presentarem l'informe "Com participen mares i pares a l'escola? Diversitat familiar i d'implicació en educació", el tercer del projecte "Famílies amb veu", amb el que es tanca la seqüència de la recerca al voltant de la participació de les famílies a l'escola. Aquest Informe breu explora la participació de la "majoria silenciosa" de famílies a partir d'una enquesta representativa a 1.500 mares i pares de tota Catalunya.
Les dades de participació mostren elevades taxes d'afiliació a l'AMPA, i la presència majoritària a l'escola de les famílies per a rebre informació i per assistir a actes culturals o lúdics on participen els fills. A partir d'aquest nivell bàsic de presència a l'escola, trobem una davallada en els estadis que requereixen una major col·laboració. Els pares van a l'escola i majoritàriament s'impliquen amb l'educació dels fills: compleixen amb els seus deures parentals. Però a més hi ha un nodrit grup de famílies que va més enllà i voluntàriament "s'arremanga" i contribueix substancialment a la millora educativa de la seva escola i de retruc del sistema educatiu. D'entrada són dades alentidores que marcarien una tendència favorable a una major implicació si les condicions són favorables.
- See more at: http://www.familiesambveu.cat/us-convidem-laula-debat-quins-pares-entren-lescola-i-quins-es-queden-la-porta%3F-diferents-tipus-de#sthash.r0h6GyTa.dpuf
Si els centres tenen la clau d'entrada de les escoles, quins dispositius s'estan mobilitzant per fomentar una participació activa i coresponsable? S'està oferint la clau de la porta d'entrada a les famílies o tot queda en bones intencions? Si hi ha una gran diversitat de famílies, per què unes tenen més facilitat per a involucrar-se a l'organització escolar i d'altres no s'hi sentin convidades? Hi ha condicionants interns de la participació, relacionats amb l'estructura familiar, el nivell d'estudis, la classe social o l'origen dels pares? Qui mana a l'escola? Què entenem per participar?
A l'Aula us presentarem l'informe "Com participen mares i pares a l'escola? Diversitat familiar i d'implicació en educació", el tercer del projecte "Famílies amb veu", amb el que es tanca la seqüència de la recerca al voltant de la participació de les famílies a l'escola. Aquest Informe breu explora la participació de la "majoria silenciosa" de famílies a partir d'una enquesta representativa a 1.500 mares i pares de tota Catalunya.
Les dades de participació mostren elevades taxes d'afiliació a l'AMPA, i la presència majoritària a l'escola de les famílies per a rebre informació i per assistir a actes culturals o lúdics on participen els fills. A partir d'aquest nivell bàsic de presència a l'escola, trobem una davallada en els estadis que requereixen una major col·laboració. Els pares van a l'escola i majoritàriament s'impliquen amb l'educació dels fills: compleixen amb els seus deures parentals. Però a més hi ha un nodrit grup de famílies que va més enllà i voluntàriament "s'arremanga" i contribueix substancialment a la millora educativa de la seva escola i de retruc del sistema educatiu. D'entrada són dades alentidores que marcarien una tendència favorable a una major implicació si les condicions són favorables.
- See more at: http://www.familiesambveu.cat/us-convidem-laula-debat-quins-pares-entren-lescola-i-quins-es-queden-la-porta%3F-diferents-tipus-de#sthash.r0h6GyTa.dpuf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada